Сайт методиста Іншиної Т.Ф.

Меню сайту
Погода
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Радіо онлайн
[code][.code]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36

Нормативно-правова база (завантажити)

Методичні рекомендації щодо організації навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році (завантажити)

Лист МОН № 1/9-385 12 липня 2017 року "Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів y 2017/2018 навчальному році" (завантажити)

Типові навчальні плани (початкова школа) спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (завантажити)

НАКАЗ МОН № 1081 від 21.07.2017 р. "Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа) з 2017-2018 навчального року (завантажити) 

ЛИСТ МОН  № 1/9-2 від 10.01.2017 "Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами" (завантажити)

Навчальні програми для дітей з особливими освітніми потребами 2014 р. (дійсні у 2017-2018 н.р.)

Програми для розумово відсталих дітей (завантажити)

Програми для дітей з затримкою психічного розвитку (завантажити)

Програми для дітей сліпих та зі зниженим зором (завантажити)

ПОЛОЖЕННЯ про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах затверджене наказом Міністерства освіти і науки України 12.01.2016 р. № 8 (із змінами, внесеними наказами МОН №624 від 06.06.2016, № 635 від 24.04.2017) (завантажити)

ПЕРЕЛІК навчальних  програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2015/2016 навчальному році (лист МОН 18.08.2015 №  1/9-397) (завантажити) Зазначений перелік   розміщено на сайті www.mon.gov.ua.

Лист Міністерства освіти і науки від 05.06.2015 № 1/9-280 "Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році" (завантажити)

Методичні рекомендації вчителям індивідуального навчання загальноосвітніх навчальних закладів щодо організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. (Укладач Іншина Т.Ф., РМК) (завантажити)

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з особливостями психофізичного розвитку (завантажити)

Методичні рекомендації вчителям загальноосвітніх навчальних закладів щодо організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (Укладач Прядко Л.О., СОІППО) (завантажити)

Навчальні програми для дітей з особливими освітніми потребами 2014-2015 н.р.

Програми для розумово відсталих дітей (завантажити)

Програми для дітей з затримкою психічного розвитку (завантажити)

Програми для дітей сліпих та зіз зниженим зором (завантажити)

Індивідуальне навчання

Індивідуальне навчання в системі загальної середньої освіти - це одна із форм організації навчально-виховного процесу. Воно впроваджується для забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання.

Індивідуальне навчання організовується відповідно до Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх закладах», затвердженого наказом Міністерства освіти України, 20.12.2002року № 732 та відповідно до Наказу Кабінету Міністрів України № 797 від 15.10.2004 року про «Внесення змін до Положення про індивідуальне навчання у загальноосвітніх закладах», наказу Міністерства освіти і науки від 19.05.2008 №432 «Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах».

Право на індивідуальне навчання мають такі учні:

які за станом здоров'я не можуть відвідувати навчальний заклад;

яким необхідно пройти лікування у лікувальному закладі більше одного місяця;

які мають високий навчальний потенціал і можуть прискорено закінчити школу;

які проживають у селах і селищах (коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб);

які не встигають протягом двох років навчання у школі I ступеня;

які  потребують корекції фізичного та (або) розумового (психічного) розвитку (у разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату).

Індивідуальне навчання за рекомендаціями психолого-медико-педагогічної консультації

Відповідно до Положення «Про індивідуальне навчання у загальноосвітніх закладах», кожна дитина, якій надається індивідуальне навчання, має бути обстежена психолого-медико-педагогічною консультацією.

Директори шкіл мають подати список дітей, які потребують обстеження та переобстеження дітей районною психолого-медико-педагогічною консультацією.

На обстеження діти приходять у супроводі батьків, або осіб, що їх замінюють, при собі мають  вище зазначений пакет документів.

Після обстеження батьки, або особи, що їх замінюють, отримують витяг психолого-медико-педагогічної консультації з вказанням діагнозу та рекомендаціями щодо програми навчання.

Переобстеження дітей здійснюється відповідно поданої заявки та графіку психолого-медико-педагогічної консультації.

За наявності пакету документів для організації індивідуального навчання, педагогічна рада вирішує питання про надання індивідуального навчання учням, яке затверджується наказом відділу освіти. Після цього видається наказ по закладу «Про організацію індивідуального навчання». Копія цього наказу передається у районну ПМПК і бухгалтерію відділу освіти.

Після цього наказом по школі призначається вчитель чи кілька вчителів для індивідуального навчання. Кількість годин для організації індивідуального навчання визначається наказом директора та затверджується відділом освіти відповідно до кількості предметів інваріантної частини навчального плану і становить:

1-4-ті  кл. - 10 год. на тиждень на кожного учня,

5-9-ті кл. - 14 год. на тиждень на кожного учня,

10-12-ті кл. - 16 год. на тиждень на кожного учня.

Вчитель, призначений для навчання учня, складає розклад уроків, який погоджується із заступником директора школи із навчально-виховної роботи і затверджується директором. Потім він доводиться до відома учнів та батьків письмово («ознайомлений», підпис). Один примірник цього документа зберігається у заступника директора з навчальної роботи для перевірки роботи вчителя, другий - у відділі освіти (ПМПК).

Індивідуальні плани вчитель складає відповідно до навчальної програми учня. Складений план перевіряє і затверджує заступник директора з навчально-виховної роботи.

Велику увагу потрібно звернути на ведення класного журналу, який є документом для оплати праці вчителя, що здійснює індивідуальне навчання. Навчальні досягнення учня, який навчається індивідуально, заносяться до окремого журналу. Дата проведення кожного уроку повинна бути записана у класному журналі. Якщо проводяться спарені уроки, то в журналі двічі ставиться дата проведення уроку. У кінці кожного року індивідуальний план роботи з учнем, що навчається вдома, здається вчителем в школу для перевірки заступником директора з навчальної роботи виконання програми, журнал здається в архів.

Кожен учень, який навчається індивідуально, заноситься у списки учнів класу, до якого він прикріплений. Учитель дає відомості про свого учня класному керівнику, який записує одержані відомості у класному журналі у відповідній графі. У шкільний журнал виставляються оцінки  тільки за семестр та річні, а також робиться запис рішення педагогічної ради про переведення учня до наступного класу.

У закладі оформляється особова справу на учня індивідуального навчання, у ній записуються дані про учня, річні оцінки,  копія свідоцтва про народження. Після закінчення учнем 1 -го, 4-го та випускного класів у особовій справі пишеться коротка характеристика на учня. Ведення особових справ контролюється заступником директора з навчально-виховної роботи.

З другого класу учень веде щоденник, у який записуються домашні завдання. У ньому повинно фіксуватись оцінювання дитини, наявні підписи батьків у кінці тижня, як у щоденнику звичайного учня.

За результатами річного оцінювання та атестації учням  2-4, 5-8, 10 (11)-х класів, які навчаються індивідуально, видається табель успішності. Учні, які пройшли державну підсумкову атестацію, отримують свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту згідно з чинним законодавством. Звільненню від підсумкової державної атестації підлягають учні, які навчалися індивідуально за станом здоров'я або з інших поважних причин. Звільнення здійснюється у встановленому порядку. У разі незгоди учня, батьків або осіб, які їх замінюють, з результатами річного  та  підсумкового  оцінювання  вони  можуть оскаржити їх у відділі освіти.  Учні, які навчалися за індивідуальною формою навчання і мають високі результати у вивченні  навчальних предметів, можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні" та похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів" відповідно до Положення про похвальний лист "За високі досягнення у навчанні" та похвальну грамоту "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів".

Психолого-педагогічне вивчення дітей

Психолого-педагогічне вивчення дітей проводиться за попереднім записом та за наявності таких документів:

паспортів батьків;

свідоцтва про народження дитини;

заповненої "Картки стану здоров’я і розвитку дитини";

"Історії розвитку дитини" (форма 112/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 № 302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)");

"Індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда", затвердженої наказом МОЗ України від 08.10.2007 № 623 "Про затвердження форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда та Порядку їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції 19.10.2007 за № 1197/14464, якщо дитина інвалід;

зошитів з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;

документів про додаткові обстеження дитини (якщо такі є);

письмової згоди батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих в процесі психолого-педагогічного вивчення;

акту обстеження побутових умов сім’ї;

довідки про кількість дітей у колективі (класі) завіреної підписом та печаткою директора закладу

довідки ЛКК з вказаним захворюванням (а не: «потребує індивідуальне навчання»), якщо інтелект дитини відповідає вікові;

табеля успішності учня.

Повторне психолого-педагогічне вивчення дитини

На повторне психолого-педагогічне вивчення дитини мати портфоліо та психолого-педагогічний супровід

 

Вхід на сайт
Точний час
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Співпраця
http://metodportal.net
Пошук
Архів записів

Page-metodista.ucoz.ua© 2024
Конструктор сайтів - uCoz